Friday, June 05, 2009

Funny Quotations

I just found out this vintage Johann Sebastian Bach Inventions. Actually it belonged to my auntie, but now it's mine since she's no longer studying piano.
The funny part is, we can spot two handwritten quotations at the first page, and I believe it was Bekalel who asked her to write it down.

*Bekalel, an infamous Polish pianist who was also a World-War II refugee, taught piano in the cool city of Bandung. As my auntie recalled, he was an extraordinarily strict musician with a big repertoire of great classical tradition, and a long rattan cane that she used to call it "military discipline". My auntie was one of his selected pupils. He passed away in the middle of 80's.*



"Musik adalah wahyu yang lebih tinggi daripada segala hikmat dan filsafat" (Ludwig van Beethoven)

"Semua musik yang tidak sesuai dengan Akademi adalah pelacuran musik!!!" (Bekalel?)

4 comments:

Admin said...

Dit, ada punya facebook tak? Bagi dunk klo ada. . . Gw mo add. . . . Salam kenal ya? Klo ada tolong kirim fb lu ke email gw. . . Permataptr@yahoo.com ato kursuspianoedelweiss@gmail.com. Thx b4

Admin said...

Dit, ada punya facebook ga? Klo ada gw minta dunk. . . Kirim ke email gw ya? Biar gw bisa share dan belajar dari lu. . . Salam kenal and thx b4

Aditya P Setiadi said...

Halo... add YM aja, user IDnya pradanasetiadi. Thanks

Lucky I. Ismail said...

Bekalel, ya? Kakak2-ku semua murid beliau. Aku selalu takut bila ke rumah Bekalel yang banyak piano-nya dan gelap itu. Sewaktu aku masih kecil, Bekalel pernah bilang, "Jangan takut, di sini tidak ada jiwa (maksudnya, tidak ada setan)". Agar aku tidak takut lagi, lantas beliau berikan bel kuningan ini, yang sampai sekarang masih aku simpan:

https://picasaweb.google.com/lh/photo/sfI5ivhQoTQxKqRH_SD6fjGla2d2fUENAmCeQP3MR5E?feat=directlink

Sayang sekali, beliau meninggal tidak lama setelah isterinya meninggal. Terima kasih Oom Bekalel!